Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi
Uğur Okullarında Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Birimi tarafından, “Her çocuk eşsizdir” anlayışıyla, Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik yaklaşımı benimsenir.
Türkiye’de ilk kez Uğur Okullarında hayata geçirilen Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik ile her öğrenci, alanında uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından izlenir ve öğrencilerin gelişim planlarını yapabilmeleri için en geçerli bilimsel araçlar kullanılır. Bu amaçla en uygun danışmanlık yöntemleriyle her öğrencinin bilinçlenmesine ve doğru bir yol haritası çizmesine katkı sağlanır. Portfolyo çalışmaları yapılarak öğrencilerin kişisel gelişim yol haritası onlarla beraber oluşturulur, güçlü ve gelişmesi gereken yönleri takip edilir, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda eğitsel, bireysel ve mesleki sınav rehberliği yapılır.
Bireysel Görüşmeler
Uğur Okullarında bireyi merkeze alan PDR anlayışı doğrultusunda, okula uyum sağlama sürecinden itibaren öğrencileri tanıma çalışmaları gerçekleştirilir. Bu amaçla tanıma formları, test ve envanterler gibi ölçme araçları kullanılır. Bu ölçeklerin sonuçları öğrenci ve velilerle paylaşılır. Öğrencilerle; arkadaşlık ilişkileri, akademik gelişimleri, zorlandıkları süreçlerde karar verme yetkinlikleri, stresle baş etmede yaşadıkları güçlükleri, kariyer planlama ve mesleki karar süreçleri, sınav stresi ile baş etme, sınava hazırlık planlamalarının oluşturulması ve kendilerini tanımaları gibi konularda görüşmeler yapılır. Ayrıca öğrencilerin paylaşmak istedikleri diğer konuların gündem olduğu psikolojik danışma görüşmeleri de gerçekleştirilir.
Yuvarlak Masa Görüşmeleri
Yuvarlak Masa görüşmeleri öğrencilerin, velilerin, okul psikolojik danışmanlarının ve sınıf öğretmenlerinin katıldığı, ortak aklın hakim olduğu bir görüşme formatıdır. Bu görüşmeler her bir öğrenci ve veli ile birebir yapılmaktadır ve öğrencilerin gelişimini merkeze alan, gelişim sürecinde olası problemlerin neler olabileceğini ve bunların ortadan kaldırılabilmesine yönelik yol haritaları oluşturan kişiselleştirilmiş görüşmelerdir.
PDR Paylaşım Odaları
PDR paylaşım odaları, psikolog ve psikolojik danışmanların bireysel görüşmelerini en sağlıklı şekilde gerçekleştirebilecekleri ve öğrenci ile velilerin kendilerini iyi hissedebilecekleri şekilde tasarlanır. PDR paylaşım odaları; ofis görünümünden uzak, görüşmeye gelen kişiyi rahat hissettirecek, kişisel gizliliği koruyacak, duygu ve düşünceleri daha iyi ifade etmeye olanak tanıyacak şekilde kurgulanır. Kalabalığın olmadığı, gün ışığı alan ve sessiz bir alanda konumlandırılır. İç açıcı, duygu aktarımını kolaylaştıran ve huzur veren yeşil renk ortama hâkimdir.
U-Coach
Öğrencilerin üniversiteye hazırlık aşamasında akademik gelişimlerini desteklemek adına yıl içerisinde farklı çalışmalar gerçekleştirilir. Hazırlık aşamasındaki her öğrenci, bir U-Coach tarafından takip edilerek bireysel başarısına göre ilgili alanlara yönlendirilir. U-Coach, öğrencinin bireysel sınav başarılarına göre gerekli değerlendirmeyi yapar ve öğrencinin çalışmalarından alacağı verimi artırmak amacıyla ihtiyaca yönelik destek sağlar.
U-Diamond
Ergenlik döneminde “Ben kimim?” ve “Kim olmalıyım?” sorularının cevabını arayan bireye, bu soruların yanıtını bulmasında rehberlik edilir. Öğrencilere lisede kazandırılmak istenen beceriler ile üniversiteye hazırlanırken ilgi, yetenek ve kendilerini keşfetmeleri için yapılan çalışmaların tümü U-Diamond’da toplanır. Bahçeşehir Üniversitesi ve Uğur Okulları PDR Birimi tarafından hazırlanan 6 haftalık programda, öğrencilerin kendilerine özgü bir proje oluşturmaları amaçlanır. U-Diamond ile ürünlerini ortaya koyan öğrencilerin çalışmaları “Akademik Gelişim Dosyası (AGD)” adı altındaki e-portfolyoda saklanır.
Tigers Club
Uğur Okullarına özgü bu çalışmada; öğrencilerin liderlik, sosyal sorumluluk ve girişimcilik becerilerini deneyimlemeleri ve geliştirmeleri amaçlanır. Tigers Club ile öğrenciler proje geliştirme, kulüpleri yönetme, medya ve iletişim gibi alanlarda sorumluluk alarak farklı projeler gerçekleştirirler. Sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde ilerleyecek olan çalışmalar ile öğrenciler ekip çalışması, proje yönetimi, yaratıcılık, problem çözme gibi beceriler kazanırlar. Tigers Club çalışmaları ile öğrencilerin kendini iyi tanıyan, farklılıklara saygı duyan, liderlik özellikleri ön planda olan, kendine güvenen, topluma katkısı olan, duyarlı ve global vizyona sahip olan bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir.
Cognitive Development Measurement System (CODEM)
PDR birimi, öğrencilerin bilişsel gelişim alanları konusunda bilgi edinerek bu sürece yardımcı olmayı hedefler. Bu kapsamda öğrencilere, Bahçeşehir Üniversitesi ve Uğur Okulları PDR birimi tarafından hazırlanan ve onların birçok farklı gelişim alanını değerlendiren CODEM uygulanır. Yapılan değerlendirmeler hakkında anne, baba ve öğretmenlere geri bildirimler verilir; gelişmesi gereken alanlarla ilgili uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından öğrenciye özgü çalışmalar yapılır. CODEM sonucuna göre elde edilen veriler, öğrencilerin akademik başarılarını olumlu yönde etkileyecek şekilde kullanılır.
Mesleki Eğilim Belirleme Testi
Öğrencilerin mesleki karar verme sürecine destek olmak için Uğur Okulları tarafından geliştirilen ve uygulanan testlerdir. Öğrencilerin gerçek potansiyellerine ulaşmaları, kariyer eğilimleri ve kişilik özellikleri ile uyumlu meslekleri keşfetmeleri amacıyla uygulanır.
Alan Seçim Testi
Öğrencilere, kendilerine uygun olan ders ve alana karar vermeleri için “Alan Seçim Testi” uygulanır. Veli, öğretmen ve öğrenci iş birliği ile yapılan detaylı görüşmeler sonucunda öğrencinin hedefleri göz önünde bulundurularak kendisi için en uygun alana yönlendirilir.
Kariyer Günleri Etkinlikleri
Uğur Okulları Kariyer Kulübü iş birliği ile üniversitelerin çeşitli bölümlerinde okuyan öğrenciler ve alanında uzman kişiler, Uğurlu öğrencilerle buluşturularak öğrencilerin bölümler ve okullar hakkında bilgi edinmeleri sağlanır. Üniversite gezileri, üniversite tanıtım günleri, meslek tanıtım günleri, uzmanların söyleşileri gibi etkinliklerle öğrencilerin kariyer süreçlerine doğru karar vermeleri için meslek ve bölümleri yakından tanımaları amaçlanır.
Sınav Motivasyon Süreçleri
Uğur Okulları öğrencileri; isteklerini, beklentilerini ve ilgilerini keşfederek bu yönde geleceklerini şekillendirirken onları destekleyici çalışmalar yapılır. Öğrencilere hem psikolojik hem de kalıcı öğrenme gerçekleşmesi amacıyla gerekli planlamalar ve yol haritaları ile destek olunur. Yıl boyunca düzenlenen atölye, bireysel ve grup etkinlikleri ile öğrencilerin sınav motivasyonunu yüksek tutmak ve sınav kaygılarını azaltmak amaçlanır.
Sınava Hazırlık Süreci Başarı İzleme Çalışmaları
Uğur Okulları, üniversite giriş sınavlarına (YKS) yönelik yapılan hazırlık çalışmalarını titizlikle sürdürür ve öğrencilerin potansiyellerinin en iyi şekilde gerçekleşmesine katkıda bulunur. PDR birimi, bu alanda yapılan deneme sınavlarını ayrıntılı inceleyerek öğrencilerle sistemli bir sınav başarısı geliştirme süreci gerçekleştirir. Bu amaçla yıl içinde yapılandırılmış bir görüşme sistemi ile öğrencilerle bireysel ve toplu görüşmeler yapılarak sınavda dikkat, hedef belirleme, sınav stratejisi, psikolojik hazırlık, kaygı ile baş etme gibi konularda çalışmalar yapılır.
Anne-Baba Eğitimleri ve Paylaşım Grupları
Uğur Okulları PDR birimi tarafından çocuk yetiştirme konusunda doğru ve etkili yaklaşımların paylaşıldığı, anne-babaların da sürece aktif olarak katıldığı ebeveyn atölyeleri ve çözüm odaklı grup çalışmaları düzenlenir. Bu çalışmalar "Akademik Başarıyı Destekleme", "Yeni Kuşak Anne-Baba Atölyesi”, “Bilinçli Teknoloji Kullanımı” , “Meslek Seçimi”, “Sınava Hazırlanan Öğrencinin Ebeveyni Olma” ve “21.yüzyıl Becerileri”dir. Bu atölyeler ve çözüm odaklı grup çalışmaları aracılığıyla anne-babalar; kendisini ve başkalarını seven, kendini ve başkalarını olduğu gibi kabul eden, mutlu, farklılıklara saygılı olmayı bilen, kendini ve duygularını iyi ifade edebilen, doğru kararlar alabilen bir çocuk yetiştirmenin yollarını eğlenerek öğrenirler.
Öğretmen Atölyeleri
Kendini tanıyan, iletişim becerileri yüksek, stresle baş etmeyi bilen, öz güvenli öğretmenler öğrencileriyle daha verimli iletişim kurabilir. Bu nedenle Uğur Okulları PDR birimi, öğretmenlere farkındalık kazandırmak ve iletişimi güçlendirmek adına yapılan atölye çalışmalarına önem verir. Öğretmenlere yönelik “U- Coach” ve “Gelişimde Zirve Atölyeleri” gerçekleştirilir.