Uğur Okulları

444 4 845
spotify youtube facebook twitter instagram linkedin

Psikolojik Danışma ve Rehberlik Birimi

Uğur Okullarında Psikolojik Danışma ve Rehberlik (PDR) Birimi tarafından, “Her çocuk eşsizdir” anlayışıyla Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik yaklaşımı benimsenir. 

Türkiye’de ilk kez Uğur Okullarında hayata geçirilen Kişiye Özgü Çözüm Odaklı ve Proaktif Rehberlik ile her öğrenci alanında uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından izlenerek, öğrencilerin gelişim planlarını yapabilmeleri için en geçerli bilimsel araçlar kullanılır. Bu amaçla en uygun danışmanlık yöntemleriyle her birinin bilinçlenmesine ve doğru bir yol haritası çizmesine katkı sağlanır. Portfolyo çalışmaları yapılarak öğrencilerin kişisel gelişim yol haritası, onlarla beraber oluşturulur; güçlü ve gelişmesi gereken yönleri takip edilir, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda eğitsel ve bireysel rehberlik yapılır.

Sosyometri Çalışması

PDR Birimi tarafından sınıf içerisinde uygulanan bir test olan Sosyometri çalışması ile öğrenciler arasındaki arkadaşlık ilişkilerinin dağılımı, sınıf dinamiklerine uyumu incelenir. Sınıf içerisindeki gruplar ve öğrenciler arasındaki ilişkilerin karşılıklı olup olmadığı gözlemlenir. 

Sosyal Beceri Atölyesi

Sosyometri çalışmasının sonucu olarak, sınıf öğretmeni ve psikolojik danışmanın görüşleri dikkate alınarak belirlenen bir uygulamadır. Bu uygulamada öğrencinin sınıf dinamiklerine aktif bir şekilde katılması, öz saygısının artması ve girişkenlik becerisinin desteklenmesi amaçlanır. 8-10 öğrenciyle gerçekleştirilen bu uygulama kişiye özgü bir çalışmadır.

Cognitive Development Measurement System (CODEM)

PDR Birimi öğrencilerin bilişsel gelişim alanları konusunda bilgi edinerek gelişimlerine yardımcı olmayı hedefler. Bu kapsamda öğrencilere, Bahçeşehir Üniversitesi ve Uğur Okulları PDR Birimi tarafından hazırlanan ve onların birçok farklı gelişim alanını değerlendiren CODEM uygulanır. Yapılan değerlendirmeler ile ilgili anne, baba ve öğretmenlere geri bildirimler verilir, gelişmesi gereken alanlarla ilgili uzman psikolojik danışman ve psikologlar tarafından öğrenciye özgü çalışmalar yapılır. CODEM sonucuna göre elde edilen veriler öğrencilerin bilişsel gelişimlerini ve akademik başarılarını olumlu yönde etkileyecek şekilde kullanılır. 

Bireysel Görüşmeler

Uğur Okullarında bireyi merkeze alan PDR anlayışı doğrultusunda öğrencilerle okula uyum sağlama sürecinden itibaren tanıma çalışmaları gerçekleştirilir. Bu amaçla tanıma formları, test ve envanterler vb. ölçme araçları kullanılır. Bu ölçeklerin sonuçları, öğrenci ve velilerle yapılan bireysel görüşmeler ile paylaşılır. Buna ek olarak öğrencilerimizle gelişim süreçlerini, arkadaşlık ilişkilerini, akademik gelişimlerini, zorlandıkları süreçlerde karar verme yetkinliklerini, stresle baş etmede yaşadıkları güçlükleri, kendilerini tanıma süreçlerini, sosyal ve duygusal gelişimlerini takip etmek için bireysel görüşmeler yapılır.

Yuvarlak Masa Görüşmeleri

Yuvarlak Masa görüşmeleri öğrencilerin, velilerin, okul psikolojik danışmanlarının ve sınıf öğretmenlerinin katıldığı, ortak aklın hakim olduğu bir görüşme formatıdır. Bu görüşmeler her bir öğrenci ve veli ile birebir yapılmaktadır ve öğrencilerin gelişimini merkeze alan, gelişim sürecinde olası problemlerin neler olabileceğini ve bunların ortadan kaldırılabilmesine yönelik yol haritaları oluşturan kişiselleştirilmiş görüşmelerdir. 

Tigers Club

Uğur Okullarına özgü olan bu çalışmada öğrencilerin liderlik, sosyal sorumluluk ve girişimcilik becerilerini deneyimlemeleri ve geliştirmeleri amaçlanır. Proje geliştirme, kulüpleri yönetme, medya ve iletişim gibi alanlarda sorumluluk alarak farklı projeler gerçekleştirirler. Sosyal sorumluluk projeleri çerçevesinde ilerleyecek olan çalışmalar ile öğrenciler, ekip çalışması, proje yönetimi, yaratıcılık, problem çözme gibi beceriler kazanırlar. Tigers Club çalışmaları ile kendini iyi tanıyan, farklılıklara saygı duyan, liderlik özellikleri ön planda olan, kendine güvenen, topluma katkısı olan, duyarlı ve global vizyona sahip olan bireyler olarak yetişmeleri hedeflenir. 

PDR Paylaşım Odaları 

PDR Paylaşım odaları psikolog ve psikolojik danışmanların bireysel görüşmelerini en sağlıklı şekilde gerçekleştirmelerine olanak sağlayacak ve danışmaya gelen öğrenci ile velilerin kendilerini iyi hissedecekleri şekilde tasarlanır. PDR paylaşım odaları; ofis görünümünden uzak, görüşmeye gelen kişiyi rahat hissettirerek, kişisel gizliliği koruyarak duygu ve düşüncelerini daha iyi ifade edebilmesine olanak tanıyacak şekilde kurgulanır. Kalabalığın olmadığı, gün ışığı alan ve sessizliğin sağlanabildiği bir alanda konumlandırılır. Enerji veren renkler ortama hakimdir.

Ana-Baba Eğitimleri ve Paylaşım Grupları 

Uğur Okulları PDR Birimi tarafından çocuk yetiştirme konusunda doğru ve etkili yaklaşımların paylaşıldığı ve anne-babalarında sürece aktif olarak katıldığı ebeveyn atölyeleri ve çözüm odaklı grup çalışmaları düzenlenir. Bu çalışmalar Yeni Kuşak Anne-Baba Atölyesi, Yaratıcı Sanat Atölyesi, Bilinçli Teknoloji Kullanımı, Sorumluluk Bilinci ve Uyku Alışkanlığıdır. Bu atölyeler aracılığıyla anne-babalar, kendisini ve başkalarını seven, kendini ve başkalarını olduğu gibi kabul eden, mutlu, farklılıklara saygılı olmayı bilen, kendini ve duygularını iyi ifade edebilen, doğru kararlar alabilen bir çocuk yetiştirmenin yollarını eğlenerek öğrenirler.

Öğretmen Atölyeleri

Kendini tanıyan, iletişim becerileri yüksek, stresle baş etmeyi bilen, öz güvenli öğretmenler öğrencileriyle daha verimli iletişim kurabilir. Bu nedenle Uğur Okulları PDR birimi, öğretmenlere farkındalık kazandırmak ve iletişimi güçlendirmek adına yapılan atölye çalışmalarına önem verir. Öğretmenlere yönelik Sanat Terapisi ve Gelişimde Zirve Atölyeleri gerçekleştirilir. 

Listeye Dön
Uğurlu Olmanın Tam Zamanı

Uğurlu Olmanın
Tam Zamanı

Size en yakın okulumuzu seçerek ön kayıt formunu doldurabilirsiniz.

UĞUR'A BAŞVUR
İletişim Formu
İletişim Formu
Lütfen robot olmadığınızı doğrulayınız.